OM OSS

Sedan år 2006 har vi på House of Tea salufört ett handplockat och ett unikt sortiment av premium teer och tetillbehör. Butiken drivs av oss två te- entusiaster David Obucina och Eva Strnadova. Till stor del importerar vi våra teer själva direkt från ursprungsland och har därav mer kontroll över kvalitén.



VI SALUFÖR ÄVEN UTANFÖR SVERIGE

Vi saluför våra teer till ett antal EU länder i Europa och vissa länder utanför EU. Önskar du handla av oss men hittar inte landet i listan över länder när du skapar konto så skicka oss ett mail.



EU

Länder inom EU betalar svensk moms. Det är tullfritt inom EU. Företag som är momsregistrerade i ett annat EU land än Sverige och lämnar sitt momsregistreringsnummer till oss vid beställning betalar ingen svensk moms. Vi drar bort momsen manuellt från din order.



LÄNDER UTANFÖR EU

Island, Grönland, Schweiz och Norge är inte med i EU, men är välkomna att handla av oss. Kunder från länder utanför EU betalar inte svensk moms och betalar moms och tull enligt landets egna regler. Inte heller kunder från Åland betalar svensk moms även om Åland är med i EU. Frakten beräknas enligt en portotabell baserad på vikt och ses på varukorgen sidan när man valt land och tryckt på uppdatera knappen eller när man skapat ett konto.

NORGE

Frakten till Norge beräknas enligt en portotabell baserad på vikt. Du ser kostnaden i varukorgen när du väljer land och tryckt på uppdatera eller när du skapat ett kundkonto med Norge som leveransadress. Priserna kommer då att visas utan moms, eftersom Norge inte är med i EU. Norska kunder betalar inte svensk moms.

Ingen tull och moms utgår för beställningar under 350 norska kronor. Norge påför tull, postens avgift och moms på beställningar över 350 norska kronor inklusive frakt. Leveransen till Norge brukar ofta ta ca 3 dagar. Du har alltid möjligheten att skapa två beställningar din beställning överskrider 350 NOK. På Google kan man se på ett ungefär hur mycket 350 norska kronor motsvarar i svenska kronor. Google 350 NOK to SEK

Mer information kan du utläsa på norska tullens hemsida: Toll.no 350-limit



1 ALLMÄNNA VILLKOR

1.1 Dessa allmänna villkor är tillämpliga på alla beställningar du gör via www.houseoftea.se och samtliga undersidor till denna webbadress.

1.2 House of Tea förbehåller sig rätten att i enskilda fall neka beställning. För att göra beställningar och handla på www.houseoftea.se måste du vara fyllda 18år.

1.3 House of Tea reserverar sig för eventuella lagerdifferenser, tekniska problem och typografiska fel på vår sida.



2 BETALSÄTT

2.1 De betalsätt vi erbjuder finner du nedan baserat på region.

Sverige: VISA/Mastercard, Förskottsbetalning, Faktura.
Europa: VISA/Mastercard, Förskottsbetalning.

Fungerar inte kortbetalningen? Backa, välj förskottsbetalning och kontakta oss. Vi tittar på problematiken och försöker komma fram till en lösning.



2.2 VISA / Mastercard            

2.2.1 På www.houseoftea.se kan du betala med VISA eller Mastercard. För att säkerställa säkerheten skickas all information krypterad med SSL. Detta betyder att all information skickas via en säker förbindelse som gör att ingen obehörig kan se dina kortuppgifter.

2.2.2 House of Tea samarbetar med Samport Payment Services AB (Bambora) som är en auktoriserad godkänd betalningsförmedlare. Du porteras till Bamboras krypterade betalningssida som följer 3D Secure standarden för betalningar. All befintlig säkerhet används för att motverka kreditkorts- bedrägerier.



2.3 Faktura        

2.3.1 Faktureringsavgiften är på 19kr. Du mottar en pappersfaktura tillsammans med försändelsen.

2.3.2 Vid fakturaköp måste ett giltigt personnummer anges och en kreditkontroll utförs. Vi förbehåller oss rätten att bestämma om du är berättigad till ett fakturaköp hos oss. Vi meddelar dig snarast utifall hinder föreligger.

2.3.3 Har du betalningsanmärkning blir du automatiskt nekad fakturaköp. Blir du nekad faktura kan du fortfarande handla av oss genom att välja ett annat betalningsalternativ.

2.3.4 Vi skickar inte ut fler än en beställning på faktura utan att betalning mottagits.



Betalning av faktura

Fakturan är en 10 dagars faktura och betalas in på vårt Bankgirokonto 5137-0989 alternativt till vårt SWISH 1231336270. Ange fakturanummer som meddelande istället för OCR.



2.4 Förskottsbetalning        

2.4.1 Förskottsbetalning sker genom att du sätter in pengar på Bankgirokonto nummer 5137-0989 alternativt till vårt SWISH 1231336270 i förväg. När vi mottagit insättningen skickar vi din beställning.

2.4.2 Har vi inte mottagit betalning så skickar vi ett påminnelsemail till dig. Får vi inget svar så makulerar vi ordern och lagerför varorna igen.

Utanför Sverige använd IBAN, SWIFT:

IBAN: SE42 8000 0832 7992 3313 2274, SWIFT: SWEDSESS, Bank Swedbank. House of Tea in Sweden AB, Åkerbyvägen 88 4tr, 18335 TÄBY, SWEDEN



3 FRAKT

3.1 För frakt utgår alltid ett fast pris á 29 kr inom Sverige, oavsett din beställnings storlek.

3.2 Frakt för andra länder än Sverige räknas enligt en portotabell baserad på vikt och du kan se priset i varukorgen sidan.



4 LEVERANS & LEVERANSTID

4.1.1 Vi skickar dina varor normalt sett med postgången samma dag som ordern är lagd och betalning mottagits om beställningen kommer in samma dag innan kl. 16:00. Leveranstiden är ofta till dagen efter i Sverige men kan vara upp till 5 arbetsdagar.

4.1.2 Vi använder oss av Posten, Schenker eller DHL för att skicka våra försändelser. Teerna skiljer sig stort avseende volym och storleken på försändelsen kan variera mycket.

4.1.3 Posten levererar endast hem paket som är högst tre centimeter i tjocklek varpå en lapp oftast kommer om uthämtning på närmaste uthämtningsställe.

4.1.4 Vi skickar produkterna i wellpapplådor. Teerna skickas i lämpliga tepåsar.

4.1.5 För ej uthämtad vara som ska skickas ut igen debiteras den totala reala fraktkostnaden enligt Postens alternativt Schenkers, DHLs prislista.



5 RETUR

Vid all retur kontakta oss innan och beskriv problemet.



5.1 REKLAMATION

5.1.1 Har du mottagit annan vara än den du beställt utgår reklamationsrätt. Kontakta oss direkt så kommer vi att informera dig om hur reklamationen går till.

5.1.2 Kontakta oss huruvida en vara inte motsvarar dina förväntningar så gör vi en bedömning av det enskilda fallet.

5.1.3 Vid tvist hänvisar vi till ARN (Allmänna Reklamationsnämnden) och vi följer alltid deras rekommendationer.

5.1.4 Vid godkänd reklamation betalar House of Tea eventuell fraktkostnad.



5.2 TRANSPORTSKADA

5.2.1 Eventuella skador på beställda varor ska anmälas snarast. Vid reklamationer beroende på transportskadad vara utgår automatiskt bytesrätt. När vi godkänt reklamationen och mottagit varan skickar vi dig en ny vara eller återbetalar dig för varans värde plus ersättning för frakten.



5.3 ÅNGERRÄTT

Skicka aldrig en vara till oss utan att ha kommunicerat med oss om detta innan.

5.3.1 När du handlar produkter på postorder (via Internet eller på annat sätt) är du i regel skyddad av distansavtalslagen, som ger dig 14 dagars ångerrätt. Denna gäller inte avseende livsmedel. Vi ber dig trots detta kontakta oss huruvida något inte varit till din tillfredställelse för att bedöma varje enskilt fall.

5.3.2 Det går bra att returnera andra varor än livsmedel (t.ex. tetillbehör) inom 14 dagar, varpå du ska behålla och återsända oss varan i originalförpackningen. Kontakta oss alltid innan.

5.3.3 Vid godkänd ångerrätt av varor står du själv för fraktkostnaden.



KONTAKT

Butiken House of Tea drivs av företaget House of Tea in Sweden AB. Butiken har endast nätförsäljning och levererar högkvalitativt te inom hela Sverige och Norden. Det enklaste sättet att komma i kontakt med oss är att maila oss eller ring oss: Kontakta House of Tea

Vi finns belägna på denna adress:

House of Tea in Sweden AB
Åkerbyvägen 88
18335 TÄBY
Sverige

tel. +46(0)8 758 71 62
Facebook



ÅTERFÖRSÄLJARE

Vill du bli en återförsäljare av ett unikt högkvalitativt tesortiment hämtat direkt från dess ursprungsländer? Maila oss eller ring oss för att ta del av vårt unika sortiment som återförsäljare!







© House of Tea in Sweden AB - 2018